Pytania dotyczące szopy oraz sprawy urzędniczej:

Imię: Maciek
E-mail: mblue….@gmail.com
Treść: Witaj Waldku!
Na samym początku chciałbym Ci z całego serca pogratulować domu. Jest bardzo ładny oraz funkcjonalny, ponieważ poza schronieniem spełnia inna funkcje, jak chociażby reprezentacja sprzeciwu i normalności.
W związku zarówno z protestem jak i audycjami w Radiu na Fali z twoim udziałem które odbywały się niedawno mam do Ciebie kilka pytań, niestety audycje odsłuchiwałem po czasie i nie mogłem zadzwonić.

Pytania dotyczą zarówno szopy jak i sprawy urzędniczej:
1. Czy budowa latem a nie zimą spowodowałaby duże zmniejszenie kosztów? Dzięki temu można by nocować pod namiotem. Czy są może jakieś przeciwwskazania techniczne co do tego?
2. Czy szopę budowałeś z planem wnętrza? Jeśli tak, to czy jest możliwość udostępnienia chociażby ogólnych szkiców z wymiarami konkretnych części jak łazienka czy kuchnia?
3. Jak wygląda kwestia prądu, wody, ścieków, gazu, Internetu? Wszystko bez problemu zostało podłączone? Za prąd masz wyższą stawkę, to wiem, ale co z resztą? Czy podłączyli wodociągi bez oporów?
4. Ile podpisów potrzeba pod petycją i co ona zmieni?
5. Czy gdyby sprawy potoczyły się naprawdę źle (odpukać) i była akcja obrony przed burzeniem to czy jest możliwość rozbicia się gdzieś w ogrodzie z namiotem? Pytam z racji tego, że ewentualna droga do przebycia jaką mam to około 600km i będę musiał gdzieś nocować z namiotem. Czy będzie możliwość obejrzenia szopy?
6. Czy mógłbyś zrobić listę ludzi (poza panią z PINB) którzy negatywną decyzją przyczynili się do obecnego położenia? Chodzi m.in. o sędziów, prokuratorów. Tak ku społecznemu potępieniu, może uda się porobić
wywiady z nimi.

Na koniec chciałbym jeszcze raz podziękować za to, że się nie poddajesz i za wszystkie poczynione starania. Takich ludzi jak Ty brakuje nam w społeczeństwie. Życzę Ci szczęścia i powodzenia, trzymam
za Ciebie kciuki.
Pozdrawiam z całego serca,
Maciej M…

Odpowiedź Waldemara Deski

Przepraszam za opźnienie, nie daję rady z odpowiedzią na wszystkie listy, no ale lepiej późno
niż wcale

1. Latem oczywiście lepiej, przyjemniej i taniej, na pewno obniżenie kosztów ale trudne do oszacowania, dawniej w ogóle nie budowano zimą! Moim zdaniem nie istnieją techniczne przeciwskazania budowania zimą, byłyby takie gdybym używał betonów, to raczej tak jak robić coś podczas ładnej pogody lub podczas deszczu. Podczas deszczu trudniej ale się da. Ja budowałem zimą, żeby doświadczyć i potwierdzić, że można samemu zbudować wygodny dom tanio, dobrze i trwale nawet podczas najtrydniejszych warunków (listopad – luty). Postawiłem sobie najtrudniejsze zadania, poprzeczkę najwyżej. W łatwiejszych warunkach na pewno lepiej i taniej. Oprucz tych zwyczajnych trudności (zimno, krótszy dzień, deszcz, śnieg, wiatr, mróz) napotkałem jedną trudność – początkowo chciałem ocieplenie zrobić z gazet. Ale w takich warunkach gazety pomokły i zacząłem bać się rozwoju pleśni. Dlatego zdecydowałem się na folię malarską (wtedy zgrzewkę folii o wymiarach 5 X 4 m kupowałem po 80 groszy dziś to kosztuje 2 zł). Ale tu też pojawiła się trudność, wiatr,
przy silnym wietrze trudno było rozłożyć cienką, malarską folię precyzyjnie, zdarzało się, że wiatr wyszarpywał folię nawet po prawidłowym przystikerowaniu jej na miejscu. Dlatego zdecydowałem się w dalszej części prac użyć folii grubszej i mocniejszej ( 5 x 4 m za około 2 – 3 zł)

2. Budowałem bez planu według zasady: rób tak jak chcesz i potrzebujesz i jak Ci się podoba, nie planuj, intuicja nie zawiedzie. Opisałem to, razem z rysunkami, w „Arche” prawdopodobnie już wisi w elektronicznej wersji albo niedługo redakcja powiesi. Wygooglaj sobie, ja mam trudności z podaniem linka.

3. Media, z grubsza to opisałem, gazu nie mam, mam prąd i wodę i przydomową oczyszczalnię, której aktualnie poszukuje nadzór budowlany wysyłając kolejną już komisję. Wodę i prąd podłączyli bez oporów. Za prąd musiałem zapłacić wymuszoną przez pracownika starostwa łapówkę. W związku z prądem, w ramach szykan jakie spadły na mnie musiałem przez cztery lata płacić dodatkowy, nienależny podatek, za kabel w drodze gminnej, który nałożył na zasadzie tricku (zamiast na właściciela, na mnie) burmistrz Kazimierza, a którego odkręcanie zajęło parę lat.

4. Petycja to bardziej symbol, policzenie głosów, próba jakości (demokratycznego czy totalitarnego) państwa, czy coś zmieni? A jak Ty sądzisz?

5. Miejsca jest dużo, szkoda, że idzie zima. Dzięki za deklarację pomocy. Do Szopy
zapraszam.

Lista ludzi… Myślę, że trzeba będzie ją sporządzić, na razie otrzymałem przestrogę, że po opublikowaniu listy zostanę oskarżony przez prokuratora o nielegalne wywieranie nacisków. Ale myślę, że tak trzeba, bo lista uchybień i bezkarności biurokratów jest przerażająca. I tu dochodzimy do pytania o listę, jak dużo osób spośród nas akceptuje taki stan i zamyka oczy. Na razie jesteśmy w mniejszości. Ale widzę, że z biegiem czasu zrozumienie i poparcie wzrasta. Tak naprawdę wiąże się to z pytaniem czy akceptujemy stan, w którym wszyscy kłamią i cwaniakują, ja tak nie chcę ale widzę, że ludzie,którzy nie kłamią traktowani są tak samo albo gorzej.

Na koniec przeprosiny, nie mam za dużo możliwości i sił, żeby odpowiadać na wszystkie listy, nawet te ważne, ostatnio gasiłem rodzinne pożary wywołane szykanami nadzoru budowlanego. Ale powoli przechodzę do kontrataku. Niedługo z powrotem uaktywnią się na blogu. Pozdrawiam i dzięki za dobre słowo i deklarację pomocy.

2 responses to “Pytania dotyczące szopy oraz sprawy urzędniczej:

  1. Witam wszystkich Ludzi dobrej woli
    Waldku trzymaj się i nie daj się zwariować.Polecam ksiązkę Z mocy bezprawia Wojciecha Sumlinski ,który walczy z najwyzsza władzą służb i prezydenta-o prawdę.Ty z kolei walczysz o prawa podstawowe i to jest piękne,że są Ludzie dla ktorych Wolność,Własność,Prawda sa wazniejsze od spokoju,małej stabilizacji.
    Trzymajcie sie

  2. Trzymaj się Przyjacielu! Dzięki Tobie i takim ludziom jak Ty – „Człowiek, to brzmi dumnie”.
    Pozdrawiam,Ireneusz Staniucha

Skomentuj

