17 kluczowych punktów WD odnośnie jego prawa do własnej szopy.

1. prawo nie może odczłowieczać, pozbawiać godności
2. nie jestem więc inwestorem, deweloperem, prawnikiem, przestępcą czy biurokratą – jestem człowiekiem
3. to co zrobiłem to zwykłe, elementarne czynności, które człowiek wykonywał od milionów lat
4. zbudowałem sobie sam, na własnej działce, dom – elementarne schronienie
5. sądzę, że mam do tego prawo, podobnie jak prawo do oddychania, jedzenia, ubierania się, mówienia, pisania czy czytania
6. nie niszczę przyrody, żyję z nią w symbiozie
7. nie zbudowałem domu w miejscu niedozwolonym, w sposób niedozwolony oraz naruszający bezpieczeństwo, interesy i prawa państwa i osób trzecich
8. to co zrobiłem, wymyka się definicjom zawartym w prawie budowlanym: zarówno definicji „obiektu budowlanego” – art. 3, jak i definicji „uczestnika procesu budowlanego” art. 17.
9. postawiony mi zarzut z art. 90 jest naciągany do przepisu, nie uwzględnia rzeczywistych intencji i czynności
10. oparty jest na arbitralnej decyzji Inspektora Nadzoru Budowlanego, na części graficznej MPZT bez uwzględnienia ważniejszej części opisowej
11. MPZT zawiera sprzeczności oraz arbitralne, niedopuszczalne decyzje skutkujące efektem przeciwnym do zamierzonego przez ustawodawcę, dodatkowo łamiące prawa człowieka
12. zarzut „samowoli budowlanej” jest jeszcze bardziej naciągany, nie spełnia wymogów logicznych, wyraża pogardę dla wolności i praw człowieka
13. wcześniej lub później, ktoś kiedyś wreszcie w Polsce będzie musiał uwzględnić argumenty i przepisy konstytucyjne oraz te zawarte w międzynarodowych
deklaracjach praw człowieka
14. nie można wydawać decyzji i wyroków jedynie na podstawie przepisów najniższego szczebla bez uwzględnienia przepisów hierarchicznie wyższych
15. obowiązująca doktryna prawna musi się zmienić, nie może ignorować Konstytucji RP 16. prawo musi się zmienić, stać się przyjazne, zamiast ciemiężyć
17. powinno służyć człowiekowi, nie może być wykorzystywane dla niejawnych celów i grup

2 responses to “17 kluczowych punktów WD odnośnie jego prawa do własnej szopy.

  1. Prawo, a konkretnie przepis prawny, już z definicji odczłowiecza. Jeśli przyjmiemy, że człowieczeństwo określimy jako indywidualność, a prawo, które musi być uniwersalne, traktuje pojedynczego człowieka jako część społeczeństwa, to są to pojęcia sprzeczne. Nie przebije się głową muru!

  2. To bolesne, ale kiedy straszono nas „kolejnym zaborem” niemieckim, zastanawiałam się, czy może być gorszy od „naszego”, „własnego”. I wychodzi na to, że każdy jest lepszy, przyjaźniejszy dla swych obywateli a nawet wspierający u samych podstaw. Jak ja żałuję, że moi dziadkowie nie posłuchali „bałera” i z nim mnie wyjechali w 45 roku… bardzo żałuję….

Skomentuj

